Presse

Auszug:

  • “The global pandemic and subsequent lockdowns spurred this continuing collaboration, now featuring a much expanded collective taking in artists and musicians from Austria, Germany, Finland, Italy, Japan, Senegal, Spain, Turkey, UK and the US. Their scattered members shared sonic fragments, voices and noises online, culminating in the first episode, Solange Bunte Balken Durchlaufen: ‘An album that is open for all the different circumstances and needs of such a large band, an album that celebrates mood swings and listens closely to the different tempi in these days.’” (The Wire Magazin, London)
  • „Komponisten und Musiker als geniale Einzelkünstler zu feiern, davon kommt die Klassik irgendwie nicht los. Auch im Pop und Jazz gibt es den Star-Rummel. Aber es gibt auch die Band als Kollektiv und die genauso im Punk wie im Freejazz verbreitete Auffassung, die Musik als gemeinsame Leistung zu sehen. Von diesem Kollektivgeist sind auch Alligator Gozaimasu beseelt. […] Handgemachte Percussion-, Gitarren-, Zither-, Piano- oder Flötenklänge treffen auf Elektronik, Samples und menschliche Stimmen. Daraus entsteht ein bunter, vielstimmiger und zuweilen auch herausfordernder Klangkosmos, in dessen Verästelungen man sich gerne verliert.” (SZ, München,
  • “During this open, collaborative process there are definitely moments when you have the feeling that all these different ideas, cultural backgrounds and languages just clash together. This can be quite exhausting at first, but if you take the time to discuss and solve misunderstandings, the team has a chance to work together with no boundaries in a very honest and outspoken way.” (SuperWorldIndieTunes, Dublin)

„Biss, Widerhaken, Reibung. Davon leben die neuen Songs vom Alligator Gozaimasu-Kollektiv von Musiker*innen aus der ganzen Welt: Gambia, Schwarzwald, Denver, München, Istanbul, Südafrika – es ist ein buchstäblicher Künstler-AUSTAUSCH.“ (BR Kulturwelt, München)